[صفحه اصلی ]   [Archive] [ English ]  
:: صفحه اصلي :: درباره نشريه :: آخرين شماره :: تمام شماره‌ها :: جستجو :: ثبت نام :: ارسال مقاله :: تماس با ما ::
:: دوره 3، شماره 4 - ( فصلنامه زمستان 1396 ) ::
جلد 3 شماره 4 صفحات 357-366 برگشت به فهرست نسخه ها
عوامل موثر بر هویت برند بیمارستانی بر اساس مدل کاپفرر: یک مطالعه موردی در شهر تهران
احسان زارعی ، معصومه سادات مدنی دنیانی
چکیده:   (36 مشاهده)
عوامل مؤثر بر هویت برند بیمارستانی بر اساس مدل کاپفرر: یک مطالعه موردی در شهر تهران
 
احسان زارعی۱، معصومه سادات مدنی دنیانی۲*
 
۱. استادیار، گروه بهداشت عمومی، دانشکده بهداشت، دانشگاه علوم پزشکی شهیدبهشتی تهران، تهران، ایران
۲. دانشجوی MPH، دانشکده بهداشت، دانشگاه علوم پزشکی شهیدبهشتی تهران، تهران، ایران
* نویسنده مسئول: تهران، شهرک غرب، بین فلامک جنوبی و زرافشان، خیابان سیمای ایران، ستاد مرکزی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، بلوک A، طبقه یازدهم، مرکز سلامت محیط و کار
تلفن: ۰۲۱۸۱۴۵۴۱۵۳                                 Email: cbi_ir@yahoo.
چکیده:
مقدمه: یکی از ارزشمندترین دارایی‌های هر سازمان، برند آن است، زیرا باعث‌ می‌شود سازمان بتواند حاشیه سود بیشتر، کانال‌های همکاری بهتر و مزایای دیگر را به دست آورد. این مطالعه با هدف بررسی وضعیت عوامل مؤثر بر هویت برند بیمارستانها در یک بیمارستان نیمه دولتی در شهر تهران انجام شد.
روش بررسی: این مطالعه توصیفی- تحلیلی بر روی ۴۰۳ نفر از بیماران بستری یک بیمارستان نیمه دولتی به شیوه نمونه‌گیری در دسترس، در سال ۱۳۹۶ انجام شد. ابزار گردآوری داده‌ها، پرسشنامه محقق ساخته براساس مدل کاپفرر حاوی ۳۰ سؤال و ۶ حیطه شخصیت برند، پیکر برند، فرهنگ برند، رابطه، خودانگاره و بازتابش بود. داده‌ها با استفاده از آزمون آماری t تک نمونه‌ای در نرم‌افزار SPSS نسخه ۱۶ وارد و مورد تحلیل قرار گرفتند.
یافته‌ها: بیشترین میانگین امتیاز متعلق به اهمیت کیفیت خدمات (٤/٢١)، موارد شناخته شده (٤/١٥) و دسترسی آسان (٤/٠٢) بود. همچنین کمترین میانگین امتیاز متعلق به نیازهای روحی و روانی بیماران (٢/٣١)، مورد شخصیت متمایز (٢/٤٥) و کارکنان شاداب و پـرانـگیزه (٢/٦٣) بود. ارتبـاط معنـی‌داری بـین حیطـه‌‌های شخصیت برند، پیکر برند و فـرهنگ بـرند با میانگین کلی ٣/٥١ به دست آمد
( ٠٥/۰>P).
بحث و نتیجه‌گیری: بیمارستان‌ها بدون توجه به خواسته بیماران نمی‌توانند به حیات خود ادامه دهند؛ بنابراین با اجرای هر یک از اقـدامات مربـوط بـه عوامـل اثرگـذار بـر ارزش ویژه برند بیمارستان، می‌توان جایگاه برند بیمارسـتان را در ذهن بیماران به عنوان برند برتر و با ارزش بهبود و توسعه داد.
 
واژگان کلیدی: برند بیمارستانی، مدل کاپفرر، بیمارستان نیمه دولتی، بیماران
 
ارجاع: زارعی احسان، سادات مدنی دنیانی معصومه. عوامل مؤثر بر هویت برند بیمارستانی بر اساس مدل کاپفرر: یک مطالعه موردی در شهر تهران. مجله پژوهش ­های سلامت محور ۱۳۹۶؛ ۳(۴): ۳۶۶-۳۵۷.


 
واژه‌های کلیدی: برند بیمارستانی، مدل کاپفرر، بیمارستان نیمه دولتی، بیماران
متن کامل [PDF 1139 kb]   (13 دریافت)    
نوع مطالعه: گزارش مورد | موضوع مقاله: تخصصي
ارسال پیام به نویسنده مسئول

ارسال نظر درباره این مقاله
نام کاربری یا پست الکترونیک شما:

CAPTCHA code


XML   English Abstract   Print


Download citation:
BibTeX | RIS | EndNote | Medlars | ProCite | Reference Manager | RefWorks
Send citation to:

Zarei E, Sadat Madani Donyani M. Factors Affecting the Identity of the Hospital Brand Based on the Capferer Model: A Case Study in Tehran. hbrj. 2018; 3 (4) :357-366
URL: http://hbrj.kmu.ac.ir/article-1-220-fa.html

زارعی احسان، سادات مدنی دنیانی معصومه. عوامل موثر بر هویت برند بیمارستانی بر اساس مدل کاپفرر: یک مطالعه موردی در شهر تهران. پژوهش های سلامت محور. 1396; 3 (4) :357-366

URL: http://hbrj.kmu.ac.ir/article-1-220-fa.html



دوره 3، شماره 4 - ( فصلنامه زمستان 1396 ) برگشت به فهرست نسخه ها
نشریه پژوهش های سلامت محور Journal of Health Based Research
Persian site map - English site map - Created in 0.05 seconds with 31 queries by YEKTAWEB 3752